Понеділок, 29.04.2024, 02:29
Освіта Миргородщини
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Все для вчителя [21]
Поради психолога [2]
Методика навчання [1]
Поради батькам [7]
Загальні рекомендації [3]
Початкова освіта [7]
Українська мова та література [1]
Світова література та російська мова [1]
Математика, фізика і астрономія, інформатика [1]
Історія, правознавство [1]
Біологія, хімія, географія [1]
Іноземні мови [0]
Художньо-естетичний цикл [1]
Трудове навчання і технології, фізичне виховання, захист Вітчизни [2]
Виховна робота [22]
Наші партнери
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

До нас заходили
счетчик посещений
відвідувачів

Головна » Статті » Поради психолога

Вправи для психологічного фітнесу вчителя

«Фокусування»

Зручно розташуйтеся в кріслі чи на стільці. Віддаючи самому собі команди, зосередьте свою увагу на тій чи тій ділянці тіла й відчуйте його теплоту. Наприклад, за командою «Тіло!» зосередьтеся на своєму тілі, за командою «Рука!» — на правій руці, «Кисть!» — на кисті правої руки, «Палець!» — на вказівному пальці правої руки і, нарешті, за командою «Кінчик пальця!» — на кінчику вказівного пальця правої руки. Команди слід подавати самому собі з інтервалами 10—12 с (знайдіть при цьому оптимальний для вас ритм).

«Психоенергетична парасолька» 

Вправа проводиться в перші хвилини після початку уроку, а також у разі потреби періодично протягом усього уроку. Учитель стає перед класом, бажано в центрі класної кімнати, і в процесі пояснення намагається уявити, що за рахунок його волі і свідомості над класом утворюється своєрідна «парасолька», яка щільно накриває всіх учнів. Мета самого вчителя: впевнено, міцно і стабільно тримати ручку цієї «парасольки» протягом усього уроку. Вправа формує здатність контролювати ситуацію в класі.

«Розподіл уваги»

Вправа виконується протягом 15—20 хв у домашніх умовах. Увімкніть телевізор і розкрийте незнайому вам книжку (для початку краще взяти художню або публіцистичну). Спробуйте одночасно читати та краєм ока дивитися (і слухати) телевізор. Послідкуйте за собою: через скільки хвилин ви відчуєте себе втомленим? Якщо стомлення настало вже через 4—5 хв, значить ваша здатність до розподілу уваги слабо розвинена. Потім спробуйте для себе на папері коротко відтворити те, що ви читали, і відновити бачене на телеекрані. У міру того, як часто практикується вправа, з кожним разом ви будете ефективніше розподіляти свою увагу.

«М'язова броня»

Ви щойно закінчили урок, зібрали зошити, поклали їх акуратною стопкою на столі у своєму кабінеті. До вас підходить один з учнів і починає пояснювати, чому він забув зошит удома. Ви знову «надягаєте» роль учителя, суворо зсовуєте брови і... Зупиніться! Урок закінчився, ситуація принципово змінилася. На уроці ви займалися навчанням, а зараз починайте спілкування. Вам необхідно змінити позицію: з позиції «над» перейти в позицію «нарівні», ця позиція — більш м'яка й емоційно насичена, ніж перша. Тому для її реалізації необхідно «звільнити» власні емоції. Як це зробити? Відомо, що на фізичному рівні існують м'язові механізми, що блокують емоційну активність людини. Описано сім кілець «м'язової броні», що перетинають тіло і діють як бар'єри на шляху вільного проходження життєвої енергії вгору і вниз по тілу, їх фіксація спостерігається на рівні очей, рота, шиї, грудей, діафрагми, живота і таза. При реалізації домінантної позиції «над» енергія зазвичай сконцентрована у верхній частині тіла: напружуються очі («пильний погляд»), стискається рот («тверді губи»), одягаються в «панцир» шия і груди. На рівні талії потік енергії блокується м'язовою напругою. Для того щоб змінити позицію, передусім необхідно ослабити напругу очей, рота, шиї та грудей. Пропонуємо для цього декілька простих вправ.

Дихання. Перед розмовою з учнем глибоко вдихніть. При видиху різким рухом в уяві ніби «зірвіть» напружену маску зі свого обличчя: «погасіть» очі, розслабте губи, звільніть шию і груди. Уявіть, що через видих ви знімаєте з себе м'язові «кільця», що охоплюють ваше тіло, і відкидаєте їх з очей, губ, шиїта грудей. Звільнилися? Тепер починайте бесіду зі школярем! Постарайтеся з'ясувати, з якої причини він забув зошит, не будьте занадто суворі і директивні, ваша жорсткість викличе в підлітка або старшокласника або страх (а значить, прагнення викрутитися, обманути), або протест (грубість, агресію). Поцікавтеся, що відбувається в сім'ї учня, що йому завадило взяти з собою зошити в школу. Виявіть довіру до слів свого вихованця, підбадьорте його підтримкою. Спрямуйте власну активність не на владне домінування, а на встановлення психологічного контакту в ході діалогу.
Маскування. Можливо, вам підійде інший спосіб зняття напруги і переходу в позицію «нарівні». Перед початком бесіди з учнем доторкніться кінчиками пальців до своїх очей, проведіть долонями по обличчю від лоба до підборіддя, ніби знімаючи стару маску. Цей жест, на який у вас піде 1—1,5 с, стане ніби межею, до якої ви перебували в позиції «над», але після якого ви перейшли в позицію «нарівні» і почали виконувати іншу роль. Сталося рольове перевтілення: на уроці ви були вчителем, а зараз стаєте співрозмовником.
«Маска релаксації». При надяганні «маски релаксації» необхідно розслабити м'язи чола і брів, верхні повіки очей спокійно опустити, очні яблука ледь повернути догори так, щоб внутрішній погляд виявився зосередженим у ділянці перенісся. Язик має стати м'яким, його кінчик — знаходитися біля коренів верхніх зубів. Губи напіввідкриті, не стикаються одна з одною. Після «надягання» «маски релаксації» починайте бесіду зі школярем.
Категорія: Поради психолога | Додав: Medardus (24.06.2011)
Переглядів: 882 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Погода
Новини відділу освіти
[19.09.2016]
Окружні змагання з техніки пішохідного туризму на місцевості (0)
[16.09.2016]
Юні туристи з Декабристів (0)
[12.09.2016]
Інструктивно-методична нарада для заступників директорів з навчально-виховної роботи (0)
[12.09.2016]
Районні змагання із спортивного орієнтування на місцевості (0)
Останній доданий фотоальбом
Палац культури курорту Миргород
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024Design by AleksKan