Понеділок, 06.05.2024, 01:20
Освіта Миргородщини
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Все для вчителя [21]
Поради психолога [2]
Методика навчання [1]
Поради батькам [7]
Загальні рекомендації [3]
Початкова освіта [7]
Українська мова та література [1]
Світова література та російська мова [1]
Математика, фізика і астрономія, інформатика [1]
Історія, правознавство [1]
Біологія, хімія, географія [1]
Іноземні мови [0]
Художньо-естетичний цикл [1]
Трудове навчання і технології, фізичне виховання, захист Вітчизни [2]
Виховна робота [22]
Наші партнери
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

До нас заходили
счетчик посещений
відвідувачів

Головна » Статті » Поради батькам

Як вивчати вірші з дитиною?
Спосіб № 1.

 Щоб малюк легко і добре запам'ятовував риму, потрібно обов'язково знайомити його з «мелодією» вірші і почати варто, як можна раніше. Кроха ще лежить в колясці, а ви вже декламуєте йому ритмічні «Йде бичок хитається», «Наша Таня голосно плаче». Коли чадо підросте, цей перший, закладений в підсвідомості досвід, полегшить йому і свідомий підхід до процесу заучування. І пам'ятайте, що найбільш сприятливим віком для заучування віршів є 4-5 років. Саме в цей віковий відрізок починає особливо швидко розвиватися пам'ять малюка. І якщо до чотирьох років ми не ставимо перед дитиною завдання запам'ятати твір, а просто «начитує» їх кількість - що запам'ятає, то запам'ятає, то після чотирьох років ми вже цілеспрямовано вчимо малюка запам'ятовувати текст напам'ять. Причому вчити потрібно якомога більше - це найкращий спосіб сформувати необхідний для навчання обсяг пам'яті.

Спосіб № 2.

Для того щоб вірш легко навчалося, воно повинно за змістом відповідати віку і темпераменту дитини. Не треба змушувати чотирирічну дитину заучувати на потіху гостей уривки з «Онєгіна». Найкраще вчити дитячу класику Михалкова, Барто, Чуковського.

Пустунам краще пропонувати для запам'ятовування вірші ритмічні, веселі, діткам спокійним - розмірені, плавні. Звичайно, в школі з їх темпераментом ніхто рахуватися не буде, але поки ми тільки вчимося вчити вірші, краще вчинити саме так. Дитині головне зрозуміти техніку запам'ятовування, а це легше робити на тому матеріалі, який «серцю ближче». І ще - вчити вірш не можна просто так. Це обов'язково має бути подарунком для кого-то: мами, бабусі чи, наприклад, до приходу Діда Мороза. Тільки в сім-вісім років ми потихеньку будемо націлювати дитину на те, що знати вірші напам'ять потрібно і для себе.

Спосіб № 3.

Заучувати вірш слід емоційно і з виразом, - така дитяча природа! В іншому випадку, воно буде позбавлене для дитини сенсу. До речі, деякі вихователі в дитячих садках привчають дітей до невиразною манері читання віршів. Дітлахів в групі багато, і колективне заучування мимоволі перетворюється в монотонне «Та-та, та-та, та-та, та-та ...» Це неправильно! Вчити вірш краще індивідуально, так що пам'ятайте про це і тримаєте ситуацію під контролем. Малюк, не перейнялися красою віршованій літературної форми в дитинстві, ставши дорослим, навряд чи буде часто звертатися до поезії.

Спосіб № 4.

Перш ніж почати заучування, дорослий, який буде вчити вірш з дитиною, повинен сам прочитати його з виразом. Ще краще, якщо дорослий буде знати його напам'ять. Потім слід обов'язково знайти в тексті незнайомі або незрозумілі малюкові слова і пояснити їх. Коли всі слова будуть роз'яснені, вірш потрібно прочитати ще раз, повільно, розставляючи смислові акценти. Після повторного прочитання розкажіть дитині, хто написав такий чудовий твір, про те, як і коли написано цей вірш. Такий підхід привчає маленьку людину до культури заучування і полегшує сприйняття поезії. Після покажіть дитині ілюстрації, які намалював художник, натхненний красою вірша, а поки чадо буде їх розглядати, прочитайте вірш ще раз. Таким чином, у малюка формується образ твору. І тільки після такої попередньої роботи приступайте безпосередньо до заучування.

Спосіб № 5.

Ми знаємо, що одним з нас краще запам'ятовуються вірші на слух, іншим обов'язково потрібно кілька разів прочитати їх самим, третім необхідно ходити по кімнаті в ритм вірша, а четвертим - навпаки потрібна абсолютна нерухомість. Ці особливості притаманні не тільки дорослим, а й малечі. Існують різні методи заучування віршів, які орієнтуються на ці відмінності. Спробуйте по черзі кожен з них, і ви побачите, як вашій дитині легше запам'ятовувати вірші. Заодно ви зможете зробити висновок про те, який вид пам'яті у малюка є провідним.

Можливо, ви будете користуватися кількома методами або поєднувати один з іншим. Головне - результат: легкий і приносить радість від спілкування з поезією процес заучування віршів.

Спосіб № 6.

І ще одна загальна порада для всіх. Намалюйте з дитиною кожне вивчений вірш. Своєрідну власну ілюстрацію до нього. Підпишіть назву та автора. Складайте ці малюнки в окрему папочку. Періодично діставайте, розглядайте разом з близькими, згадуйте і читайте напам'ять раніше вивчені вірші. Це чудовий спосіб і підтримувати обсяг пам'яті і літературний поетичний багаж малюка.

Методи заучування віршів

Візуальний

Цей метод часто плутають з простим показом книжкових ілюстрацій. Однак це не одне і теж. Ілюстрація потрібна абсолютно всім дітям, так як дошкільнятам властиво наочно-образне мислення. А картинний план, який з'являється на очах у дитини одночасно з читанням вірші, особливо необхідний тим, у кого провідною є зорова пам'ять.
Отже, після попередньої роботи, про яку говорилося вище, після розгляду ілюстрацій до вірша, ви даєте малюку установку на запам'ятовування. «Зараз ми будемо вчити цей вірш напам'ять. Ти будеш запам'ятовувати, а я - тобі допомагати ». Якщо ви добре малюєте, то можете порядково читати вірш і на очах дитини зображувати те, про що йдеться, відокремлюючи на малюнку кожен рядок-картинку вертикальної рисою. Ваші образотворчі здібності, в общем-то, не так вже й важливі. Досвід показує, що дитину влаштовує навіть саме схематичне зображення змісту, і на продуктивність запам'ятовування ваші каляки-маляки особливо не впливають. Головне - принцип. Потім, на вашу «картинному плану» чадо кілька разів відтворює вірш. Через деякий час опора забирається. Можна звичайно використовувати і готові картинки. Але досить важко підібрати їх так, щоб вони порядково відповідали змісту.

Руховий

Знову ж, після проведення попередньої роботи, ви даєте дитині установку на запам'ятовування. Потім пропонуєте їй взяти велику товсту нитку і «змотати з вірша клубочок». Разом з ним, ритмічно, ми як би «намотуємо» рядок за рядком на «котушку» в нашій голові. Намотали? А тепер розповідаємо знову і розмотуємо, а потім знову намотуємо. Потім ми ховаємо ручки разом з клубочком за спинку і «намотуємо понарошку». Тут основний принцип в тому, що дитині-кінестетику (тобто такій, якій потрібно не тільки подивитися, але і помацати), ми даємо необхідну для запам'ятовування опору - підкріплюємо запам'ятовування руховим актом. Як варіант цього методу ви можете запропонувати малюкові класти в блюдо кульки. Строчка-кулька, а потім виймати з одного і знову класти. Або нанизувати пірамідку, намиста.

Слуховий

Це найпоширеніший метод. Його зазвичай використовують в дитячих садах. Ви говорите дитині, що зараз разом будете вчити вірш напам'ять. Нехай вона включить в голівці магнітофончик, який буде записувати, а потім відтворювати вірш. Спочатку він послухає вас. Потім ви повторите цей уривок разом. Потім він один повторить, а за ним знову ви. Тут обов'язково потрібно звернути увагу на те, що у цей спосіб ви спираєтесь не на сходинку, як у двох попередніх, а на поєднання двох або чотирьох рядків об'єднаних римою. Йде слухомовна опора на риму. Цей метод є оптимальним для дітей з однойменним провідним типом пам'яті. Таким дітям два вищеописаних способи заучування не тільки не допомагають, але часом навіть заважають запам'ятовувати вірш. Так, розучується кожен куплет, а потім читається весь вірш цілком.

Логічний

Не у багатьох дошколят ведуча - логічна пам'ять, але є і такі. Для них пропонується наступний метод. Після попередньої роботи, ви читаєте перші рядки твору, а потім зупиняєтеся і пропонуєте малюкові своїми словами розповісти, що було далі, як він запам'ятав. З того місця, на якому він зупинився, знову читаєте рядок твори, а потім знову пропонуєте розповісти, що було далі. Ви спонукаєте дитини спиратися на смислові зв'язку. Вдруге, після вашого прочитання чотиривірші, нехай він згадає, як точно автор говорить, якими словами, про це явище чи подію.
Категорія: Поради батькам | Додав: Medardus (14.07.2011)
Переглядів: 3754 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Погода
Новини відділу освіти
[19.09.2016]
Окружні змагання з техніки пішохідного туризму на місцевості (0)
[16.09.2016]
Юні туристи з Декабристів (0)
[12.09.2016]
Інструктивно-методична нарада для заступників директорів з навчально-виховної роботи (0)
[12.09.2016]
Районні змагання із спортивного орієнтування на місцевості (0)
Останній доданий фотоальбом
Палац культури курорту Миргород
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024Design by AleksKan